THE HEALTHY WAY OF LIFE

THE HEALTHY WAY OF LIFE je mým motem po celý můj život. Jako dítě jsem stále toužila po sportování a pohybu všeho druhu. Běžné kroužky a sportování mě neuspokojovalo a nakonec jsem se dostala k vrcholovému sportu. Díky zkušenosti s ním jsem ale záhy pochopila, že sport sám, ať již v jakékoli podobě rekreační či vrcholové, není vždy zárukou a nositelem zdraví. Uvědomovala jsem si stále více potřebu propojení medicínských znalostí se znalostmi a zkušenostmi„tělesnými“. Díky studiu fyzioterapie jsem začala vědomě propojovat teorii s praxí a poznatky o těle jsem stále více aplikovala na pohyb všeho druhu. Sportovní systémy EFPE mohu teď s klidným srdcem nabídnout všem lidem, kteří chtějí sportem zlepšit, upevnit či zachovat své zdraví a výkonnost, služby na vysoce profesionální úrovni s jasnou zárukou kvality a účinnosti.

Systém THE HEALTHY WAY OF LIFE je v podstatě systém pochopení fyzických potřeb těla týkajících se tréninku k udržení a rozvoji zdraví v jeho třech základních oblastech.

1. PHYSIO WORK – trénink a cvičení pro rozvoj citu a vnímáni potřeb skeletu, jako základního oporného systému těla.

2. STRENGTH CLINIC – trénink a cvičení pro rozvoj svalového systému, aktivní tělesné hmoty

3. CARDIO LAB – trénink a cvičení ke zlepšení funkce kardiovaskulárního systému

Pokud chcete opravdu díky sportu být zdraví a plní života, být atraktivní, výkonní, soběstační a udržet si kvalitu života do vysokého věku, potřebujete určitě tělo rozvíjet ve všech 3 oblastech. Poměr mezi jednotlivými oblastmi se v průběhu života mírně mění, nicméně vždy platí, že fit člověk je ten, který je trénován a má prokazatelnou výkonnost ve všech třech oblastech, tedy skeletu, svalstvu a kardiovaskulárním systému.

Lekce sportovních systémů EFPE mají tu jedinečnou a nepřekonatelnou výhodu, že koncept lekce a to jak instruktor vede hodinu je prvořadě zaměřeno na účinnost a tréninkový efekt. Přijdete-li tedy na lekci, nestane se vám, že by nesplnila svůj cíl a tím i vaše očekávání.

Právem mohu tyto sportovní systémy a lekce „předepisovat jako medikament s prokazatelnou účinností“. Dokonce můžeme lekcemi EFPE plnohodnotně nahradit služby osobního trenéra, neboť cíl tréninku je vždy zcela naplněn. Záleží tedy na vašem výběru a kombinacích tréninků – lekcí. S výběrem vhodných lekcí a jejich kombinací jsem ale vždy připravena vám pomoci. J

Můžu přijít na jakoukoli lekci?

Ano, každý může přijít na jakoukoli lekci dle vlastního výběru. Pro lepší orientaci v intenzitě a druhu tréninku vám v první řadě má být nápomocen systém označování lekcí:

 

CARDIO LAB

  • Trénink ke zlepšení kardiovaskulární vytrvalosti
  • Trénink pro klienty kteří chtějí zlepšit svou aerobní výkonnost, svou kondici
  • Základní trénink pro klienty kteří chtějí zhubnout, pálit kalorie při tréninku

 

PHYSIO WORK

  • Trénink ke zlepšení držení těla a zlepšení citu pro přirozený pohyb
  • Vědomý trénink skeletu
  • Preventivně-rehabilitační trénink pro páteř
  • Trénink ohebnosti
  • Trénink jako základ pro vnímání přirozené funkce těla a odlišení “nezdravých” pohybů přetěžujících pohybový systém a vedoucích k přetěžování, opotřebování nebo dokonce i ke zranění pohybového systému
  • PHYSIO WORK můžete trénovat především na těchto lekcích: ESG, EPS, ETB Intro

 

STRENGTH CLINIC

  • Trénink k rozvoji a budování aktivní tělesné hmoty – svalové hmoty
  • Trénink silový a silově vytrvalostní
  • Trénink formovací
  • Aktivní tělesná hmota a její nárůst vede také ke zrychlení metabolismu a tím zvětšení spotřeby energie i v klidu – tedy i trénink vhodný pro “hubnutí”
  • Aktivní tělesná hmota chrání skelet – nutnost nárůstu svalové hmoty pro prevenci přetěžování a úrazů
  • Nad 40 let je silový trénink nutností pro každého člověka – degenerace a odbourávání svalové hmoty je přirozený proces, který je nutno tréninkem brzdit!

NEJPRVE SI ROZMYSLETE, CO JE VÁŠ CÍL, PROČ CHCETE ZAČÍT CVIČIT A CO POTŘEBUJETE NEJVÍCE.

Úspěšný trénink, který vede k rozvoji, udržení a zlepšení zdraví musí být vždy vyvážený. OPRAVDOVÉ FITNESS je „troj-rovnováha“ mezi aerobní kondicí, svalovým korzetem a svalovou silou, flexibilitou a citem pro přirozené držení těla a pohyb bez přetěžování skeletu.

Pokud začnete jedním z tréninků a ten vás bude bavit, nezapomínejte ale také na to, že vaše tělo se při tréninku nechce jen bavit a podávat „výkon“. Vaše tělo je potřeba také “opečovávat“ a kultivovat... Neexistuje žádný sportovní systém, sport či pohybová aktivita, která by mohla pokrýt všechny potřeby těla a udržet tělo funkční a zdravé do vysokého věku. Navíc se potřeby těla v průběhu života mění. Naslouchat potřebám svého těla je klíčovou otázkou při výběru druhu cvičení, kombinací druhů cvičení a četnosti.

Sbírejte zkušenosti se svým vlastním tělem, všímejte si jak vaše tělo reaguje na trénink... Nekonzumujte jen trénink! Trénink znamená rozvoj a adaptaci, trénink znamená „přežití“. Trénink je zastavení procesu stárnutí!!! Ať již vám je 25 nebo 45, vaše tělo každý den odbourává obrovské množství buněk a stárne. Tento proces však nemusí znamenat ztrátu atraktivity, tloustnutí, ochabnutí a vyčlenění z aktivního života! Přijměte zákony přírody a dejte tělu takové podněty, aby dokázalo vždy vytěžit z tréninku maximum a podnítilo organismus k budování nových tkání, jako výsledek efektivního tréninku.

Moje pestrá nabídka cvičebních lekcí a moje bohaté zkušenosti s tréninkem vám zajisté pomohou najít i svou vlastní cestu. Těším se na vás na svých pravidelných lekcích ale i jiných akcích. :-)